Welkom bij

Onze verhalen

Dopper, een fles met een verhaal

Een flink aantal jaar geleden, ik denk iets van juni 2014 jaar werd mij het Dopper concept onder de aandacht gebracht.. "dat is een mooi product wat je goed kunt verkopen" En die opmerking was inderdaad waar, want de Dopper is en blijft een succes in de verkoop bij GIJ Wageningen. Toen ik met Dopper […]

Read More

Bezems buiten

Bezems en borstelwaren. Een van de eerste dingen die je ziet als je langs de Gelderse IJzerhandel wandelt, fietst, skeelert of rijdt. Die bezems zijn een belangrijk deel van ons assortiment en imago. Geloof het of niet, het geeft de seizoenen elke keer aan. Zo staan er in dit seizoen meer hardere bezems buiten en […]

Read More

Eigen zakje er om heen?

We zijn er met z'n allen al weer helemaal aan gewend, het meenemen van een eigen tas voor je boodschappen. In Wageningen valt me al langere tijd op dat er altijd ( ook al voor het gratis tasjesverbod) een hoger percentage rugzakken opengaat t.o.v andere boodschappentassen. Die blijken gevuld met alledaagse boodschappen om daarna ook […]

Read More

Pinnen klein bedrag, het mag.....

Tijdens mij zoektocht en vergelijking naar een nieuwe contactloze op de toekomst voorbereide pinautomaat, bedacht ik me hoe snel het eigenlijk gegaan is met het pinnen. Ik kan me op de een of andere manier nog goed herinneren dat rond het jaar 1990 bij de Gelderse IJzerhandel Velp, de eerste pin automaat werd geplaatst. Betalen […]

Read More

POPRONDE bij GIJ Wageningen

Afgelopen week de 27ste september was het zover, de Popronde was weer in Wageningen. Op verschillende plekken in de stad was het gezellig door muziek van diverse bands. De Popronde  is een reizend festival met bands, dat aan een flink aantal steden een bezoek brengt . Talentvolle Nederlandse bands presenteren zich. Ook bij de Gelderse IJzerhandel was […]

Read More

Airborne Vlag bij de Gelderse IJzerhandel Oosterbeek

Airborne Vlag Op veler verzoek ! Binnenkort verkrijgbaar ! De originele airborne vlag (100x150cm) De Gelderse IJzerhandel Oosterbeek  laat de vlag in beperkte oplage produceren . U kunt de vlag nu al reserveren ( via Facebook of via 026-3332252) normaal €27,95 bij bestelling voor 25-8-2018 € 24,95 de Gelderse IJzerhandel Weverstraat 15 Oosterbeek 026-3332252 Oosterbeek@gijnet.nl

Read More

Nieuwe website

Niet meer van deze tijd. Zo zat ik laatst met mijn zoon van 15 te praten en kwam de website van www.GIJnet.nl ter sprake. Een reeks van opmerkingen dat dit echt niet meer van deze tijd was omdat de site niet responsive is, niet persoonlijks is en eigenlijk gewoon lelijk is! En ook omdat de […]

Read More

Elke dag is anders

Heet Het werken in de detailhandel is eigenlijk nooit saai, natuurlijk zit er wel eens een dag bij dat je denkt ....Maar op een of andere manier is de werkdag nooit hetzelfde. Elke dag/week/maand heeft haar eigen periodes van een bepaald soort artikelen en activiteiten. De afgelopen periode bijvoorbeeld is simpelweg heet te noemen! De […]

Read More

Een flink aantal jaar geleden, ik denk iets van juni 2014 jaar werd mij het Dopper concept onder de aandacht gebracht.. "dat is een mooi product wat je goed kunt verkopen" En die opmerking was inderdaad waar, want de Dopper is en blijft een succes in de verkoop bij GIJ Wageningen.

Dopper Limited Edition Evergreen

Toen ik met Dopper contact opnam werd me al snel duidelijk dat er bij dit bedrijf een visie om de hoek kwam kijken. Ik kon niet zomaar even dealer worden van Dopper, … Nee ik moest eerst maar eens duidelijk maken waarom ik de Dopper wou gaan verkopen..
Ik weet nog dat die situatie me deed terugdenken aan de gebeurtenis dat ik spontaan met 2 vrienden een schildpad bij een dierenwinkel in Arnhem wilde gaan kopen, de wens tot aankoop van een schildpad en alle bijbehorende artikelen was er. Maar daar dacht de dienstdoende verkoper toch anders over. "waarom wil je een schildpad" was zijn vraag, om ons vervolgens met een boekje over schildpadden weer de straat op te sturen waar we verbouwereerd stonden na te denken wat er nu eigenlijk gebeurt was. Het was wel weer zo dat na het lezen van het schildpadden-boekje nooit meer een schildpad te willen hebben ;-).

Maar met de Dopper was dat anders, ik had me verdiept in het product en de achterliggende gedachte bij dit product. Dus ik had mijn verhaal eigenlijk direct klaar. Elke verkochte Dopper leidt tot minder plastic afval in de oceanen doordat er minder plastic wegwerpflesjes worden gebruikt. En kraanwater is heel goed om (meer) te drinken. Verder is er een Dopper foundation die zorgt voor het slaan van waterputten op plekken waar dat nodig is in deze wereld. Verder sprak ik uit dat Wageningen bij uitstek een plek zou zijn waar Doppers het goed zou doen qua visie.

Na een tijdje kwam het bericht, ik mocht Doppers gaan verkopen en meteen was dat een succes. Met grote regelmaat bestel ik nu deze hippe drinkflesjes, waar sommige mensen verbaasd naar de Doppers kijken met een blik van "Wat is er mis met een glas?" Zijn er steeds meer klanten die zo'n flesje gewoon moeten hebben. Hele schoolklassen hebben een Dopper aangeschaft. Kortom we zijn met zijn allen goed bezig!

Het blijft een leuk product om te verkopen, en het blijft een product dat zich blijft ontwikkelen. Neem nu de Thermos Doppers die vorig jaar geïntroduceerd zijn en die we deze maand weer in 2 nieuwe kleuren hebben binnengekregen ( wit en zwart). Of een limited edition Dopper Evergreen... Je maakt toch helemaal de blitz met een Dopper en helemaal met het verhaal. Daarom dus een fles met een verhaal.

Dopper Thermos

De plastic Dopper is verkrijgbaar voor € 12,50 de thermos kost € 29,95.

Thermos wit

Bezems en borstelwaren. Een van de eerste dingen die je ziet als je langs de Gelderse IJzerhandel wandelt, fietst, skeelert of rijdt. Die bezems zijn een belangrijk deel van ons assortiment en imago. Geloof het of niet, het geeft de seizoenen elke keer aan.

Zo staan er in dit seizoen meer hardere bezems buiten en in de zomer weer meer zachtere bezemsoorten. In het voorjaar gaan de luiwagens in grote getale in de etalage en in het toeristenseizoen zijn de Sapu Lidi's, zeer gewild. Kortom elke keer staan er andere bezems buiten. In november mengen de eerste sneeuwruimers zich in het bezembos. Een beetje als vreemde eend maar wel met een mooie dikke steel! Dan weten we van te voren dat een veelgehoorde opmerking is " Zo jij bent er vroeg bij!"

Een echte Sapu Lidi

En toch werkt het buitenzetten van de bezems dag in dag uit prima. De impulsaankopen die normaal gesproken alleen bij de toonbank gebeuren, zijn er ook geregeld als de consument voorbij loopt en besluit een bezem aan te schaffen! Wij staan hem of haar graag bij voor advies. Wat is eigenlijk het verschil in haren en hoe zijn de haren geplaatst? Allemaal dingen waarmee je rekening moet houden als er een bezem aangeschaft wordt.

Regelmatig denken mensen bij het zien van de brede bezems dat ze die moeten hebben omdat de veegklus dan snel klaar is. Wat echter vergeten wordt, is het gegeven dat dit ook zwaarder werkt.

Kortom, er zit een gedachte achter de bezems van GIJ. En dat verhaal omvat nog meer.

Het mooiste van de borstelwaren is dat ik er elke keer weer trots op ben als er weer een mooi assortiment bezems staat te pronken. Alles keurig in de rij en netjes gepositioneerd. Voorzien van prijzen en te wachten op een nieuwe eigenaar

Het besef hoe lang ik deze bezemliefde al heb, is laatst ingedaald doordat ik een gebruikt authentiek bezemrek op de kop tikte dat we vroeger ook bij GIJ Velp hadden. Toen ik het rek zag, was ik meteen verkocht! Dit rek kan in gevulde toestand het beste getild worden door een speciale handeling met de pols. Toen ik dit voor de eerste keer weer deed met mijn nieuwe aanwinst kreeg ik een flashback. Als jongste bediende buiten en binnen zetten van de bezems. Altijd zorgen dat het rek gevuld was en oppakken door dé speciale polsbeweging en de vingers in het profiel van het rek zetten. Zo kon er het best getild worden. Dat mijn polsen nu ietswat groter zijn geworden, ach een kniesoor die daar op let.

Het kwam allemaal terug! Wat een mooi product... met nog meer plezier zet ik daarom elke werkdag weer de bezems buiten.

Dus ben je op zoek naar een bezem, bij GIJ moet je zijn 🙂


We zijn er met z'n allen al weer helemaal aan gewend, het meenemen van een eigen tas voor je boodschappen. In Wageningen valt me al langere tijd op dat er altijd ( ook al voor het gratis tasjesverbod) een hoger percentage rugzakken opengaat t.o.v andere boodschappentassen. Die blijken gevuld met alledaagse boodschappen om daarna ook de bij ons aangeschafte producten in te voegen. Leuk en mooi natuurlijk. Ik bedacht me hoe gemakkelijk iedereen aan het ontwennen van het tasjesgebruik gewend is geraakt. Het meenemen van een eigen tas is nu de normaalste zaak van de wereld!

In het verleden werden er alleen al door GIJ Wageningen door het jaar heen dozen vol met draagtassen aan de consument meegegeven, vaak zonder er bij na te denken...... "tasje erbij?".

Ik kwam ergens een artikel tegen over het initiatief van Elisah van de Facebookpagina Zero Waste Nederland. Haar insteek was een stapje verder dan alleen de tasjes afschaffen: neem gewoon je eigen verpakkingsmateriaal mee om je aankopen in te doen! Ik dacht BRILJANT! Na het succes van de "Deur dicht voor het milieu" is dit een logische volgende stap.

Nu proberen wij van GIJ Wageningen al zo veel mogelijk kleine gebruikte verpakkingen te hergebruiken om daar de aankopen van de klant in te doen. Voor de klein ijzerwaren werken we uitsluitend met papieren zakjes. Maar toch denk ik dat door het sturen op eigen verpakkingsmateriaal van de klant hier milieuwinst te behalen is!

Ik wil daarom op deze manier melden dat wij als de Gelderse IJzerhandel Wageningen met plezier meedoen aan dit mooie initiatief van Elisah en graag bij dragen om te #verpakkingmateriaalminderen. We zullen onze vaste klanten proberen te stimuleren om oude verpakkingen mee te nemen, en daar de aan te schaffen materialen in te verpakken.

Lang verhaal in het kort. Bij GIJ Wageningen ben je welkom om je eigen zakje/tas/rugzak/doos/tuutje/mand/vakkendoos of schaaltje mee te nemen om je producten in te doen.

Graag tot ziens met je eigen materiaal! #verpakkingsmateriaalminderen

Tijdens mij zoektocht en vergelijking naar een nieuwe contactloze op de toekomst voorbereide pinautomaat, bedacht ik me hoe snel het eigenlijk gegaan is met het pinnen.

Ik kan me op de een of andere manier nog goed herinneren dat rond het jaar 1990 bij de Gelderse IJzerhandel Velp, de eerste pin automaat werd geplaatst.

Betalen met je bankpas, ideaal en snel en betrouwbaar. Met mooie blauw/witte hangbordjes en stickers verleiden we onze klanten om te betalen per pin. En natuurlijk zitten er kosten aan het pinnen. voor een kleine aanschaf was het in die tijd vrij standaard dat er een kwartje bovenop het bedrag kwam van de reeds uitgezochte producten, indien het bedrag lager was dan 5 gulden.

Nu ik aan het 5 gulden biljet denk, gaat mijn gedachten meteen naar de toen als speciale 5 gulden actie "een vijfje met 3tje" in het kort: was je in het bezit van een 5 gulden biljet waarvan het serienummer eindigde op een 3, dan kon je een speciaal actie product tegen inlevering van dat biljet ontvangen! Zo zijn er heel wat tangen/zagen/zaklampen/pechlampen en klauwhamers verkocht door dat vijfje... Het mooiste van deze actie was het in fysiek in ontvangst nemen en controleren van dat 5 gulden biljet, in de hand ernaar kijken en daarna opbergen in de kassalade die je met een zwier dichtduwde.

Maar goed, terug naar de pinautomaat en de kosten van het pinnen. Pinnen werd standaard en vandaag de dag pint ongeveer 70% van de klanten. Wat is me echter nog wel eens afvraag in mijn winkel is de vraag wie het pinnen bij kleine bedragen (kleiner dan 1,00 euro) nou eigenlijk moet betalen? Zijn dat bedrijfskosten of kan de consument bijdragen aan al dit betaalgemak? Ik weet het, het is sneller en veiliger en dus een voordeel voor de winkelier, maar toch.

Stel je voor een student zoekt een boutje en moertje om zijn spatbord vast te zetten. Ik adviseer een borgmoer en boutje in RVS uitvoering en maak een kassa aanslag van 0,40 cent... "kan ik pinnen? ' is de vraag van de student

Het komt regelmatig voor dat een klant die iets koopt tussen de 0,10 en 0,50 cent wil pinnen. Natuurlijk kan dit maar met een kosten per pinhandeling van ongeveer 0,05 cent per transactie (afgezien van de kosten van aanschaf en onderhoud van de automaat) krijg ik af en toe de behoefte om deze kosten door te berekenen. Ik ben benieuwd hoe mijn klant dit zou ervaren in deze tijd van pinnen klein bedrag het mag... Als ik even zit te mijmeren over bovenstaande vraag ik me hardop af of ik niet ouderwets ben en het gewoon moet accepteren dat alles waar een bank mee te maken heeft geld kost, en dat de grotere pinbedragen de kosten dekken van de kleine. Ik denk dat ik daar uiteindelijk op uit kom..... Maar soms ..heel soms denk ik terug aan dat briefje van 5 gulden, soms verkreukt en soms beschreven, ook soms "vers" gehaald bij de balie van de bank. Zou de bankemployee van dienst dat biljet ook missen?

Bij GIJ pinnen mag gratis, ook voor kleine bedragen.

 

 

 

Contactloos betalen, ‘t is zo gepiept!

 

 

 

 

 

Afgelopen week de 27ste september was het zover, de Popronde was weer in Wageningen. Op verschillende plekken in de stad was het gezellig door muziek van diverse bands. De Popronde  is een reizend festival met bands, dat aan een flink aantal steden een bezoek brengt . Talentvolle Nederlandse bands presenteren zich.

Ook bij de Gelderse IJzerhandel was voor het 3de opvolgende jaar een optreden, Surf-Aid Kit kwam ons dit jaar verblijden met hun aanwezigheid. En met welke passie en stijl EN muziekgenot hebben ze dat gedaan! We hebben er ontzettend van genoten en kijken terug op een zeer geslaagde avond.

Het optreden begon om half negen en meteen waren er veel mensen in onze muziektempel. Gedurende het optreden bleven de bezoekers toestromen totdat de zaak gewoon vol was, van jong tot oud. Iedereen leek zich opperbest te vermaken door de klanken van de "waving sixties" Onder het genot van een gratis koud biertje of glas frisdrank konden onze gasten swingend en klappend een optreden tussen de spijkers en schroeven ervaren!

Sommige passanten die geen weet hadden van de Popronde stonden verbaasd vanaf de stoep naar binnen te kijken en vroegen wat er aan de hand was, om daarna veelal op onze uitnodiging zich in het optreden te storten. Wat een sfeer en energie kwam er deze avond uit de GIJ. Toen het optreden was afgelopen en ik bij de deur stond om de bezoekers een fijne avond te wensen zag ik volgens mij bij iedereen dat ze genoten hadden van het optreden en de ambiance.

De volgende dag de bezem over de vloer, de stellingen weer terug geschoven en business as usual, maar wel een een brede grijns op onze gezichten na een top avond!

Wij kijken terug op een super gezellige en geslaagde avond en kijken nu alweer uit naar volgend jaar!

 

Airborne Vlag

Op veler verzoek ! Binnenkort verkrijgbaar !

De originele airborne vlag (100x150cm)

De Gelderse IJzerhandel Oosterbeek  laat de vlag in beperkte oplage produceren .

U kunt de vlag nu al reserveren ( via Facebook of via 026-3332252)

normaal €27,95

bij bestelling voor 25-8-2018
24,95

de Gelderse IJzerhandel
Weverstraat 15
Oosterbeek

026-3332252
Oosterbeek@gijnet.nl

Niet meer van deze tijd.

Zo zat ik laatst met mijn zoon van 15 te praten en kwam de website van www.GIJnet.nl ter sprake. Een reeks van opmerkingen dat dit echt niet meer van deze tijd was omdat de site niet responsive is, niet persoonlijks is en eigenlijk gewoon lelijk is! En ook omdat de www.ijzerwarenzaak.nl dezelfde look heeft en "meedraait" kon dat echt niet meer.

Nou daar kun je het dan mee doen, ik zoals volgens mij ieders standaard reactie de opmerkingen wegwuivend onder het mom van "ach joh dat valt wel mee" begon er toch iets te borrelen. Na nog een paar keer de site bekeken te hebben kwam ik erachter dat hij eigenlijk wel gelijk had. De site was alweer een paar jaar oud en misschien inderdaad niet meer helemaal zoals ik me als Gelderse IJzerhandel/ijzerwarenzaak neer wil zetten, het idee is namelijk om als de benaderbare speciaalzaak waar geen domme vragen bestaan voor de dag te komen. Vooral dat persoonlijke daar had hij een goed punt.

Dus er moest een nieuwe site komen, een website die leuk is om te bezoeken. vertrouwen uitstraalt en een blog heeft. Ik moet snel kunnen schakelen tussen actuele dingen die gebeuren in de winkel en omgeving, en dat moet uit de site blijken, specialisme maar dichtbij en benaderbaar!

Na heel wat werk is er een goeie start gemaakt met de website aan te pakken, er is nog veel werk te verrichten want ook de webshop die op een speciaal webwinkelsysteem draait moet omgeturnd worden naar een hipper systeem. Maar het idee van dichter bij de Gelderse IJzerhandel zoals we die proberen te zijn zijn is volgens mij wel gelukt.

Hou onze site in de gaten en heb je op of aanmerkingen, laat ze weten... mischien denk ik eerst "ach joh...dat valt wel mee" maar we gaan er zeker wat mee doen! 😉

Robert

Heet

Het werken in de detailhandel is eigenlijk nooit saai, natuurlijk zit er wel eens een dag bij dat je denkt ....Maar op een of andere manier is de werkdag nooit hetzelfde. Elke dag/week/maand heeft haar eigen periodes van een bepaald soort artikelen en activiteiten.


De afgelopen periode bijvoorbeeld is simpelweg heet te noemen! De producten die normaal gedurende een kluszomer in Nederland verkocht worden, liggen nu nog rustig in hun vak/bak of schap te wachten op een gewillige afnemer. Bijvoorbeeld de veel verkochte schommelhaak in deze periode vindt alleen aftrek voor het ophangen van hangmatten, heerlijke loom in de hangmat hangen totdat het s' avonds koeler wordt.
Want het is tenslotte veel te heet om te schommelen en de kinderen vermaken zich prima in het zwembad dat net geplakt is met Bison zacht plastic lijm.

Maar andere producten vieren weer hoogtij qua omloopsnelheid. wat dacht je van Gardena koppelingen en ventilatoren? Gardena heeft bijna geen voorraad meer en levert moeizaam bijbestellingen uit, terwijl veel Gardena en sproeiproducten al niet meer leverbaar zijn.

En dan ventilatoren, een product waar tijdens deze hete periodes mijn hart sneller van gaat kloppen! ineens als een soort tsunami is er een enorme vraag naar deze draaiende wonderpropellers, de brengers van "koele" lucht. om net zo gemakkelijk een jaar of wat tijdens de inventarisatie met dezelfde aantallen ingeboekt te worden, verdwijnen ze nu als warme broodjes! Het jaar 2018 is een jaar dat we weer als jachtluipaarden op zoek moesten naar nog wat voorraadhoudende leveranciers van ventilatoren omdat alles uitverkocht was, en dan is het de sport om als kleine speler in de molenmarkt nog een partij waaiers op de kop te tikken, om deze vervolgens aan je klanten aan te kunnen bieden. Dat je daar het hele land voor doorkruist hebt om ze zelf op te halen is niet belangrijk, alleen maar de reactie van de klant " overal uitverkocht en jullie hebben ze nog" is het mooiste van allemaal.

En zo is het dus dat je de ene zomer druk bent met het leveren bijhouden van artikelen en diensten voor minder warm weer en deze zomer voornamelijk koppelingen, ventilatoren en andere koelhoudende producten verkoopt. Afgezien van de klein ijzerwaren.... de losse schroeven, boutjes en moeren. Want of het nou vriest of de mussen vallen dood van het dak.. een boutje op zijn tijd brengt al snel gezelligheid.

Heerlijk dat er zoveel gekampeerd kan worden met dit heerlijke weer. Veel mensen trekken er met de tent op uit om heerlijk te genieten. Snel nog even aanvullingen van een set haringen zonder uitjes en een grondzeil en daar gaan ze, met dank aan de GIJ kampeerkelder!

Heerlijk zoals elke tijd zijn eigen kenmerken heeft in de detailhandel... Elke dag is echt anders.

Robert

Wil je meer informatie van GIJ?

Wij geven je graag advies en informatie!
Meer informatieaanvraag
Copyright © RBA Design 2019                                      Gegevens de Gelderse IJzerhandel Wageningen BTW nr. 1626.41.102.B01 KVK 09217271